torsdag den 5. april 2012

Polarcirklen - Mark er nu en ussel kavler.

Yiiirh så kom vi sgu nord for Polarcirklen, og jeg er rigtig glad nu haha :-D Jeg prøvede for laang tid siden så småt at overtale chefen til at sejle over, bare for os værnepligtiges skyld, og lige pludselig bar det sgu frugt, han syntes at hvis vi så gerne ville kunne vi jo godt ;-)I et par dage blev vi alligevel ved med at ligge og tuller rundt syd for den.. Meeen pludselig igår aftes blev det prajet at alle der ikke havde været over Polarcikrlen før, skulle skynde sig at mønstre på helodækket i paraduniform!! Jeg blev jublene lykkelig og skyndte mig alt hvad jeg kunne, ind på lukaet for at klæde om til det fine! Mens vi var ved at klæde om begyndte Kong Neptun at tale i prajeanlægget - han sagde alt muligt forskelligt, men en masse med at vi skulle skynde os meget, for ellers ville han blive sur... Da vi kom ud på dækket, gik folk rundt i ring på en lang række. Vi blev kommanderet af banjemesteren til at stille op på to geleder - ret stilling, og herefter op på et geled i styrbord side hvor vi skulle lave jubelrulle, efterfulgt af det samme i bagbord side! Derefter fik vi en lykønskning da vi nu havde paseret Polarcirklen, men samtidig skulle vi ikke tro at vi var noget, da vi ikke ville få en rigtig polardåb - da sådan noget tager flere dage, og at vi ikke havde tid til det.. Vi kunne ikke kalde os havkale, men kun usle kavlere ;-)Men jeg er sgu stolt nok! :-)

Mark.