torsdag den 15. marts 2012

Ankomsten

Nå, men nu vil jeg prøve at skrive noget mere om min tur... I etaper ;-)Da jeg skrev til jer i sidste uge at vi var landet i Kangsaluaq eller sådan noget, og at det var meeeeget koldt, fløj vi derfra sydpå mod Narssasuaq.. Vi fjøj i en lille bitte flyver med en meget sur grønlænderstewardessedame, der fordi jeg vinkede som en kongelig da jeg gik ombord, skældte mig lidt ud haha :-D Udover det var det en rigtig fin tur og vi fik virkelig set Grønland fra oven :O Da vi landede i Narssasuaq i verdens nok mindste lufthavn med kun en enkel landingsbane, blev vi hentet af en æld gammel bus af en gammel grønlænder - efter en kort tur, nåede vi frem til Hvidbjørnen som lå der rigtig fint og ventede på os ved kajen :-) Vi blev taget rigtig godt imod da vi kom ombord i vores paradeuniformer - men hurtigt kom der run på da vi skulle have introduktion om næsten alt inden vi skulle sejle derfra samme aften! Vi kom derfor hurtigt ud på vores mikroskopiske 4 mands lukaf'er med vores baggage, og derfra videre på 50 rundvisninger i denne kæmpe labyrint, som jeg nogen lunde kan finde rundt i nu, og ellers aaalt muligt intro og info :-) Pga meget lidt søvn, en laang rejse og en endnu længere dag, væltede vi lige om på vores køjer så snart som muligt, og faldt hurtigt i søvn meeget spændte på den kommende tid ombord!

Mark Broner Jensen
Hvidbjørnen
Et sted i Grønland
Mark havde et par dage i maskinrummet for at lære om, hvordan skibet bliver drevet frem.